آکادمی جولد

!اینستاگرام،تلگرام و روبیکا را قورت بده

آکادمی جولد

!اینستاگرام،تلگرام و روبیکا را قورت بده

آموزش کاهش مصرف اینترنت اینستاگرام

کاهش مصرف اینترنت اینستاگرام

خلاصه مقاله

اینستاگرام
میزان مصرف اینترنت اینستاگرام
آموزش کاهش مصرف اینترنت اینستاگرام
جمع بندی
حرف آخر

اینستاگرام

واژه اینستاگرام آمیخته از دو کلمه instant camera و telegram می باشد به معنای پیام رسانی فوری. اینستاگرام یکی از محبوب ترین پلتفرم های جهان و البته محبوب ترین در ایران است. اینستاگرام در ابتدا به دست کوین سیستروم و مایک گرایکر ساخته شد و هدف آن اشتراک گذاری عکس بود. این شرکت آنقدر محبوب شد که شرکت فیسبوک احساس خطر کرد و تصمیم گرفت در سال ۲۰۱۲، شرکت اینستاگرام را با ارزش یک میلیارد دلار خریداری کند و هم اکنون نیز اینستاگرام زیر مجموعه ای از شرکت فیسبوک به حساب می آید. پس از استقبال فراوانی که از این اپلیکیشن شد، اینستاگرام تصمیم گرفت تا قابلیت به اشتراک گذاری فیلم را نیز در پلتفرم خود اجرایی کند اما در ابتدا تنها قادر به اشتراک گذاری حداکثر ۱۵ ثانیه و بعد قادر به اشتراک گذاری حداکثر یک دقیقه فیلم بودیم که خوشبختانه امکان IGTV نیز به این پلتفرم اضافه شد و می توانیم فیلم های طولانی را در این اپلیکیشین آپلود کنیم (البته می دانم که صبر ایوب می خواهد:)) اما یکی از مشکلات اصلی آن که بسیار مهم است مصرف بالای اینترنت اینستاگرام است. چون شما وقتی در بین پست ها می چرخید، خود به خود آنها نمایش داده می شوند و شما بدون اینکه بخواهید، اینترنت خود را هدر می دهید. (یکی از تفاوت های اصلی فیسبوک و اینستاگرام در همینجاست چون فیسبوک قبل از نمایش محتوا، از کاربر اجازه می گیرد)
اما باید چه کار کرد؟ چگونه اینترنت کمتری در اینستاگرام مصرف کنیم؟ آیا این کار امکان پذیر است؟
باید بگویم که خوشبختانه بله، در این مقاله به آموزش کاهش مصرف اینترنت اینستاگرام به کمک گزینه data saver در اینستاگرام می پردازیم، لطفا تا آخر مقاله با آکادمی جولد همراه شوید. (این روش هم در اندروید جواب می دهد و هم در iOS)

 

میزان مصرف اینترنت اینستاگرام

برای کاهش مصرف اینترنت، لازم است تا میزان اینترنت مصرفی را مدیریت کنیم و باید بدانیم که اینستاگرام چند مگ یا چند گیگ در ماه مصرف می کند؟ اگر بخواهیم به این پرسش پاسخ دهیم، باید بگوئیم که فعلا آمار دقیقی در دسترس نیست اما من می خواهم میزان مصرف اینترنت اینستاگرام خودم را به شما بگویم تا حدودی متوجه شوید که میزان اینترنت مصرفی اینستاگرام چقدر است.
ابتدا می خواهم به شما آموزش دهم که چطور می توانید میزان اینترنت مصرفی اپلیکیشن های خود را ببینید (چه از داده استفاده می کنید و چه از وای فای)
مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:
۱.ابتدا وارد تنظیمات گوشی خود شوید
۲.گزینه اتصالات (connections) را انتخاب کنید

کاهش مصرف اینترنت اینستاگرام

 

۳.گزینه مصرف داده (data usage) را انتخاب کنید
۴.در اینجا می توانید با استفاده از گزینه میزان اینترنت مصرفی موبایل (mobile data usage)، میزان استفاده از داده تلفن همراه و همچنین می توانید با استفاده از گزینه میزان مصرف اینترنت وای فای(wi-fi data usage)، میزان مصرف وای فای خود را مطلع شوید.
نکته: پیشنهاد میکنیم تا گزینه data saver را در تنظیمات گوشی فعال کنید تا حجم اینترنت مصرفی شما کاهش یابد. (گزینه data saver در اینستاگرام نیز وجود دارد و با آن هم کار داریم:))

کاهش مصرف اینترنت اینستاگرام

 

طبق عکس، میزان اینترنت مصرفی اینستاگرام در یک ماه حدود ۶/۱۴ گیگ شده است! که به نوبه خود جای بحث دارد. پس تا اینجا متوجه شدید که حدود میزان اینترنت مصرفی اینستاگرام در ماه چقدر است و اهمیت کاهش مصرف اینترنت چقدر بالاست. خب اما چگونه می توان اینترنت مصرفی اینستاگرام را کاهش داد؟

توصیه می شود مقاله «تغییر فونت بیو اینستاگرام به راحتی آب خوردن! +آموزش تصویری» را مطالعه فرمایید

آموزش کاهش مصرف اینترنت اینستاگرام

چند خط پیش گفتیم که با گزینه data saver در اینستاگرام نیز سروکار داریم (که البته این نام در IOS، با نام use less data شناخته می شود)
در اینستاگرام قابلیتی وجود دارد به نام data saver که کمک می کند تا حجم اینترنت مصرفی شما کاهش یابد (البته تاثیر آن خیلی بالا نیست اما خوب همین قدر هم غنیمت است:)) شما می توانید با فعال کردن گزینه data saver در اینستاگرام، در حجم اینترنت مصرفی خود صرفه جویی کنید. در ادامه این روش را به صورت قدم به قدم و تصویری آموزش خواهیم داد، با آکادمی جولد باشید.

 

آموزش گام به گام کاهش مصرف اینترنت اینستاگرام

۱.گزینه سه خط را در پروفایل اینستاگرام خود انتخاب کنید
۲.وارد بخش تنظیمات (setting) شوید

کاهش مصرف اینترنت اینستاگرام

 

۳.گزینه حساب کاربری (account) را انتخاب کنید
۴.وارد بخش مصرف داده شبکه همراه (cellular data usage) شوید

کاهش مصرف اینترنت اینستاگرام

 

۵.گزینه ذخیره داده (data saver) را روشن کنید
نکته: این گزینه در iOS با نام use less data شناخته می شود که شما باید آن را روشن کنید.
۶.اگر گوشی شما اندروید می باشد احتمالا گزینه high resolution media برای شما فعال است، در هر صورت شما باید با انتخاب آن و قرار دادن آن روی گزینه never، مصرف اینترنت خود را کاهش دهید.

کاهش مصرف اینترنت اینستاگرام

 

گزینه high resolution media در اینستاگرام
این گزینه به این معناست که کیفیت پخش بالا باشد یا خیر؟ که توصیه ما این است با قرار دادن آن روی گزینه never، در راه کاهش مصرف اینترنت اینستاگرام گامی بردارید (یه خورده پست بی کیفیت باشه که به کسی بر نمی خوره:))

 

جمع بندی

اینستاگرام پلتفرم قدرتمندی است که در سال ۲۰۱۲ توسط فیسبوک خریداری شد، در پی بروز رسانی های این نرم افزار، امکان افزودن ویدئوهای طولانی مدت به آن اضافه شد. اما یکی از مهم ترین مشکلاتی که این کار در پی دارد، مصرف اینترنت بالای کاربران است چون کاربران ناخودآگاه و بدون اینکه از هیچ چیزی خبر داشته باشند، اینترنت خود را مصرف عکس ها و فیلم هایی می کنند که هرگز نمی بینند!
اما راه حلی نیز در این باره وجود دارد؟
در این مقاله به آموزش کاهش مصرف اینترنت اینستاگرام پرداختیم و همچنین باهم متوجه شدیم که چگونه می توانیم میزان اینترنت مصرفی اپلیکیشن های موبایل را با استفاده از تنظیمات گوشی بفهمیم (و البته متوجه شدیم که نقطه مشترک این دو گزینه data saver است)
امیدواریم که این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. اگر که شما روش دیگری را سراغ دارید، خوشحال می شویم تا آن را در بخش نظرات بیان کنید تا دیگران نیز استفاده کنند.

انتهای مقاله

حرف آخر

و حرفی که همیشه گفته ایم: تنها یک حرف میان learn و earn اختلاف است... .

 

مقاله های مرتبط

رازهای افزایش فالوور اینستاگرام

۸ روش معجزه آسا افزایش لایک اینستاگرام

چگونه لایک اینستاگرام را بالا ببریم+معرفی ۷ روش افزایش لایک (بخش دوم)

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
درباره بلاگ
دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات